Rymdstyrelsen söker ekonomiadministratör (ny profil och förlängd ansökningstid)

Rymdstyrelsen söker nu en självständig och strukturerad ekonomiadministratör. Du kommer i denna roll assistera myndighetens ekonomiansvarig med löpande bokföring och varierad ekonomihantering. 

Rymdstyrelsen är central förvaltningsmyndighet under Utbildningsdepartementet med ansvar för statligt finansierad nationell och internationell rymdverksamhet i Sverige vad gäller forskning och utveckling. Utöver detta fungerar myndigheten även som kontaktorgan för internationellt rymdsamarbete. På kansliet i Solna utanför Stockholm arbetar idag nitton personer.

Är du en person som trivs med varierande och självständiga arbetsuppgifter inom ekonomi och statlig redovisning och tycker att arbete i en kunskaps- och forskningsnära verksamhet är spännande och utvecklande? Då har vi jobbet för dig. Sök tjänsten redan idag


Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med hela det operativa ekonomiska flödet. Du stöttar Rymdstyrelsens ekonomiansvarig men är underställd myndighetens stabschef. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar bland annat:

* löpande bokföring
* avstämningar
* leverantörsreskontra
* utbetalningar
* momshantering
* granskning av reseräkningar
* periodiseringar
* systemkörningar med mera

Utöver ekonomiarbetet ingår även enklare inköp av kontorsvaror och att bistå i samband med besök och olika evenemang som myndigheten deltar i, med mera.


Utbildning / Erfarenhet
Vi vill att du har minst en teoretisk gymnasieexamen inom relevant område. Det är meriterande om du även kompletterat med någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning. Vidare ska du ha dokumenterat god erfarenhet av liknande ekonomiarbete och statlig redovisning. Vi vill även att du tidigare arbetat i ekonomisystemet Agresso. God erfarenhet av MS Excel och MS Office är ett krav. Utöver detta ser vi det som nödvändigt att du behärskar svenska i tal och skrift mycket väl. Eftersom Rymdstyrelsen har många internationella kontakter behöver du även kunna grundläggande engelska.

I denna rekrytering sätter vi stort värde på de personliga egenskaperna. Du behöver kunna arbeta självständigt med en mycket god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare vill vi att du har stark initiativförmåga och kan arbeta systematiskt och noggrant mot uppställda mål. Mycket god samarbetsförmåga och prestigelöshet värderas givetvis högt. Andra egenskaper vi ser som viktiga för att vara lyckosam i denna roll är integritet, lojalitet och nyfikenhet.


Ansök via Poolia:s sajt senast den 8 oktober 2017.

Senast uppdaterad: 25 september 2017